
Om lite drygt två veckor är det dags för årets upplaga av Fyris Mixed-lag!
I skrivande stund har vi 17 lag på startlistan, så tävlingen kommer att spelas som Gröna hissen med en ronds fördröjning. Det innebär att man möter lag som ligger ungefär på samma plats i totalresultatet. Sannolikt spelas 7 matcher a 7 brickor vardera.
Tävlingsledare är den fantastiske Ryszard Sliwinski!
Laget får bestå av max 6 spelare, i varje match spelar två mixade par.
Lag där minst hälften av deltagarna har max ruternål (kretsmästare) får 200 kr rabatt på startavgiften. De är också med och tävlar om ett särskilt pris, under förutsättning att vi har minst två lag i klassen!
Efter tävlingen anordnas en grillmiddag för de som är intresserade, kaptenen kommer att kontaktas för intresseanmälan.
Frågor och funderingar? Hör av dig till Linnea Edlund, 0702-25 26 16 eller per e-post, linnea.edlund@gmail.com eller ställ din fråga här på forumet!
Här finns lite bilder och reportage från 2024!
Startavgift: 1 000 kr / lag (OBS! Ruterrabatt 200 kr per lag om minst hälften har max ruternål)
Allt överskott går till prispengar - se nedan för ungefärlig beräkning (kan komma att ändras något beroende på antal junior- och ruterrabatter)
Priser
Prislista vid 16 lag
1:a 4 000 kr
2:a 2 400 kr
3:a 1 600 kr
4:a 1 000 kr
Bästa ruterlag utanför prispallen: 1 200 kr!




Man kan nästan påstå att solen alltid skiner när Fyris Mixed-lag spelas. Så även i år!
Sju matcher, a sju brickor vardera spelades i Gröna Hissen-format, och vi får gratulera Kathrine Bertheau, som lyckosamt handplockat tre juniorer, till årets seger. Det var väldigt spännande in i det sista!
Kathrine med sonen Markus lyckades dock ÖVERLÄGSET bäst på IAF:en.
Segrare - KanelBULLEN: Markus, Kathrine, Maya-Lo, Hakim

Andra plats - Kompispass: Linnea, Ia, Magnus, Mats, grillmästare Tommy

Tredje plats - Förra årets vinnare Showtime fick nöja sig med tredje plats i år; Björn, Louise, Ylva, Jocke

Fullständigt result finns här!
Övriga pristagare:

Plats 4 - Lag Åsa - en trevlig allians mellan Gävle och Uppsala: Roffe, Åsa, Jenny, Uffe
Plats 5 - Lag Nya Bridgeskolan (Catharina, Krister, Johan och Maria) lyckades inte fastna på bild.
Plats 6 - Disraeli 3.0: Siw, Ulf, Andy, Ylva

Efter spelet stannade hälften av deltagarna kvar för en mumsig grillmiddag - i sedvanlig ordning anordnad av familjen Andersson. Och trots att allas vår matmor Eva Andersson befann sig i Ulan Bator lyckades sönerna Tommy och Björn, tillsammans med svärdottern Sara och hennes underhuggare leverera både fika, lunch och middag!

Blandade bilder från middagen







… Och ni tror väl inte att 49 brickor skulle räcka för detta gäng? Efter middagen arrangerades en liten individuell tävling på ytterligare 12 brickor. Givetvis professionellt fixad av BridgeBrothers med barometer, guidekort och rapportering.
På prispallen var det girlpower rakt igenom! Grattis Sara, Malin och Lena!





Och tro det eller ej - det blev en schackmatch också!

Och det går redan nu att anmäla sig till nästa års upplaga - det här är en tävling som ni inte vill missa!