Forum » Distrikts- och klubbforum » Upplands BF » Enköpings BS » Förbundets informatskanaler får inte användas på detta sätt

Förbundets informatskanaler får inte användas på detta sätt

1 inlägg / 0 nya
K-G Wanngård
Förbundets informatskanaler får inte användas på detta sätt

Förra året protesterade jag på denna sida när dåvarande ordförande Mats Qviberg helt okritiskt fick beskriva sin syn i de juridiska processer han hade med den svenska staten.

”Mats Qviberg känner sig förorättad och en stämningsansökan mot den svenska staten och har redan lämnats därför att det var ett obefogat åtal enligt Qviberg. Varför? För att staten har agerat fel. Det har varit en extrem anseendeskada för mig och det ska svida i plånkan på staten.”

Nu är det Jan Kamras, ny EBL ordförande, som intervjuas och förbundet tar helt okritiskt in detta i bridgefestivallens bulletin:

”– Det är alltid Israel som är boven i dramat i konflikten med Palestina, oavsett vad som händer. Det är jobbigt att höra och läsa hur Israel beskrivs i svensk media. Sverige har köpt Palestinas förklaringar, menar Kamras som har ett politiskt intresse.”

Det är så fel att officiella förbundskanaler tillåts användas på detta sätt!

Själv kan jag komma på typ en miljon överträdelser Israel gjort mot de mänskliga rättigheterna, bara de senaste åren.

Efter protesterna förra året och ilskan över att bli bortcensurerad när jag protesterade så uppfattade jag att förbundet skulle skärpa rutinerna. Så har uppenbarligen inte skett!

För mig hade det varit helt okej att Kamras tillåtits uttrycka sin oro över utvecklingen i Israel, men detta är fel. Skärpning!