Forum » Distrikts- och klubbforum » Bohuslän-Dals BF » BDBF har skickat ut ett helt felaktigt regelverk.

BDBF har skickat ut ett helt felaktigt regelverk.

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sylve Larsen
Bild för Sylve Larsen
BDBF har skickat ut ett helt felaktigt regelverk.

Lagserier på BBO är helt fristående från sanktionsansökan för silvertävling.
Då det enbart gäller par.
Distriktsförbundet har inget med dessa lagserier att göra. De skall enbart kontrollera att klubbarna följer SBF:s regelverk som tillåter spel om silver.
BDBF bör snarat lämna ut ett riktigt regelverk

SBF säger således är det fritt fram att arrangera hur många man vill – men givetvis måste man uppfylla de kriterier som finns beskrivna under rubriken SBF:s regelver.

Således: go ahead med fler lagtävlingar!

Thomas Axenbratt
Bild för Thomas Axenbratt

Vid 17-tiden igår torsdag uppdaterade jag den information om silvertävlingar som finns på vår hemsida. 17.56 fick samtliga i UBF styrelse en kopia av mailet som Calle Ragnarsson skickade ut där han skriver att han felinformerat mig och skulden enbart är hans och jag helt oskyldig. Du fick ju detta mail också.

I stället för att titta på vår hemsida och läsa uppdateringen vill du leka krig och knäppa BDBF på näsan. Bedrövligt!

Sylve Larsen
Bild för Sylve Larsen

Leka krig. Bedrövligt. Känns det bra att trycka till mig? Bra! Jag får ta det.
Ursäkta knäppen på näsan.

Vi i distriktsstyrelsen har hela tiden haft för avsikt att ta ett övergripande ansvar för alla klubbar och dess medlemmar inom BDBF.

När ni meddelade UBF att de hade förbrukat sin möjlighet till sanktionsrätt för silvertävlingar. De var slut vi hade förbrukat dom även för 2021. Då BDBF har verksamhetsår 1 Juli 2020-2021.
Vi skulle anordna måndagsserien och hade ingen sanktion (felaktigt).Kalle Alderborg fick skyndsamt begära sanktion och fick den beviljad fast vi enligt er ej hade rätt.
Då skrev jag till er att ni skulle informera om detta regelverket på hemsidan som ni hänvisade UBF till.
Då kom det felaktiga regelverket. (Ett hopkok av BDBF som inte hade förankring i SBF:s verksamhet eller dess regelverk)Pratade med dig i telefon att detta går ju helt emot SBF:s intentioner, det kan inte vara rätt.
Trodde helt enkelt inte på det och skulle mejla ordförande och TK i SBF.
Om du är helt oskyldig vet jag inte. Att skylla på andra är lätt. Du skall ha den kunskapen. Det fanns inget i regelverket som du kunde dra slutsatsen att BBO lagserier, för övrigt är väl inga lagserier, sanktionskrav på. Du borde väl som jag, informerat dig om det gäller dessa lagserier på BBO, då det är helt emot de intentioner som SBF har om lagspel på BBO. Det gjorde jag i ett mejl och fick besked direkt. Man måste fråga rätt! Kanske det inte gjordes. Då är du ändå inte oskyldig till den frustration och maktlöshet UBF befann sig i när de skulle starta måndagsserien och inte hade den låtsassanktion ni krävde.
Nu har vi alla fall ett riktigt regelverk delvis på grund av mig.
Sylve

Logga in för att kommentera