Forum » Allmänna diskussioner » "Jag mötte Lassie"

"Jag mötte Lassie"

13 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Sylvan
"Jag mötte Lassie"

Öppnar denna tråd själv och hoppas på lite roliga inlägg:-)
Apropå Max Ödlund kan jag bjuda på följande (pinsamma) händelse som inträffade för ca 25 år sedan. Jag och Max var i samma lag i en omgång TP (Trivial Persuit som var ett populärt frågesportspel förra seklet…) varpå vi fick frågan ”Vem var det som flög över Sverige på en gås?”. Vi insåg naturligtvis att det var Nils Holgersson som var svaret men eftersom vi båda är (var) tämligen allmänbildade (inte minst vad beträffar litteratur) tyckte vi svaret var för enkelt /uppenbart. Vi kom då ihåg en gammal 40-talsfilm där Edvard Persson i en drömsekvens spelandes Nils Holgersson flög fram på en gås och sjöng något klassiskt gammalt svensk musikstycke. Vi svarade därför Edvard Persson och blev mäkta förvånade när svaret visade sig vara Nils Holgersson(!) (OBS ironi!) Av någon obegriplig anledning tyckte de övriga deltagarna att vårt svar var så urbota dumt att detta förföljt mig genom åren inte minst av min fru som jag i ett svagt ögonblick delgav detta ”oturliga” tävlingsminne…

Carl-Henrik Nauclér

När jag precis börjat spela bridge igen 2018 efter ett tioårigt uppehåll hamnade jag i ett fyra spader kontrakt med tolv trumf.

Efter Hjärterkung i utspel såg det ut som det fanns vissa chanser att göra sex trick. Jag tänkte alldeles för mycket på det och spelade liten spader från bordet till åttan och singelknekten fick spel. Min partner tittade såklart lite oroat på mig, och inte blev hon lugnare när jag sa ”Sorry partner, jag tänkte på sex”.

Lars Andersson

Vilka två svenska bridgestjärnor har fotograferats med Elijah Wood under inspelningen av filmen ”Everything is illuminated”?

Krister Ahlesved

Jag har mina aningar Smile

Bengt-Göran Olofsson

Skulle vara skoj att se vilka du anser är stjärnor Smile

PO Sundelin

Tyvärr finns nog inget svar. Vem skulle Lasse anse vara svensk stjärna?

Lars Andersson

Man brukar prata om Star Quality. Fritt översatt ”En speciell förmåga som får någon att framstå som mycket framgångsrik eller bättre än andra”. När jag skrev stjärnor var det underförstått så jag tänkte. Zlatan eller bridgens motsvarighet är väl ett exempel.

Lars Andersson

Så de två som fotograferades med Elijah Wood har alltså i min mening Star Quality! Ni borde kanske googla lite om filminspelningar och internationella mästerskap i Bridge!

Eric Arvidsson

Jag tror mig veta. Men kan hjälpa med att det var i Prag som denna oförglömliga fotosession ägde rum.

K-G Wanngård

Vid bridgefestivalen i Örebro för något år sedan så spelar vi en morgonbrons och möter ett för oss okänt par i över medelåldern. Utöver de sedvanliga artighetsfraserna så blir det inte mycket sagt. Efter avslutad budgivning säger min partner, jag kommer. Varvid den kvinnliga spelföraren omedelbart svarar att det är okej, men spela ut först. Tiden stannade upp, vad hände, vad sa hon, för att sedan fullkomligen vika oss i skratt. Ni vet, ett sådant skratt där man tappar andan o är säker på att dö om någon yppar ett ord till.
Det sägs att förväntningar är besvikelsens moder, men det kan vara tvärt om också. Återigen tack för ett underbart minne du snabbtänkta o aningen frispråkiga kvinna.

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Bakom skärmen såg jag bara vänsteryttern, Andreas Könyves. Det var dödstyst i lokalen. De hade inlett sin ostörda budgivning så här:
1sp-1NT
2kl

Nu vände jag mig mot Andreas, skrynklade ihop hela ansiktet, och lyfte upp två knotiga händer. Ingen reaktion. Men efter så där tio sekunder ramlade polletten ner: Andreas skrattade så det ekade över hela lokalen! För han hade förstått att jag via teckenspråk försökte säga ”Spelar ni Häxan?”.

Jan Lagerman

Max Ödlund skrev:


Ingen reaktion. Men efter så där tio sekunder ramlade polletten ner:

Undrar vad han tänkte innan polletten ramlade ner?

Lars Nilsson
Bild för Lars Nilsson

Med tvekan återger jag här vad Löparn svarade en entusiastisk kvinnlig bridgespelare i baren på hotellet i Örebro (hoppas ni likt mig kan se ljust på historien, och Thomas): ”Hej Thomas, det var länge sedan, så kul att se dig, så trevligt det var på bridgeresan till Thailand, hoppas du mår bra? Thomas svar: ”Jag har cancer och är bipolär”. Där och då tog samtalet slut…..

Logga in för att kommentera