Forum » Allmänna diskussioner » Hur många givar har ni spelat?

Hur många givar har ni spelat?

15 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tore Mattsson
Hur många givar har ni spelat?

När man sitter i den här coronabubblan börjar man fundera över allt möjligt.
En sak jag funderade på var hur många givar jag har spelat sedan jag började spela tävlingsbridge 1973.
Jag pratar alltså om tävlingsspel, skall man räkna in hemmabridge blir det jättesvårt.

Jag kom fram till att jag spelat någonstans mellan 55000-60000 givar.

Hur många givar har ni spelat?

Johan Lundström

Jag har spelat 31500 givar på funbridge sen november 2018, snittar således ca 1000 givar i månaden. BBO-spel och det man spelat på klubben vet jag inte/orkar inte fundera på Wink

Johan Pettersson
Bild för Johan Pettersson

Blev dubbelt av ngn anledning…

Johan Pettersson
Bild för Johan Pettersson

Under 2020 har det blivit under 400, inget internetspel. Under 2021 har det blivit 42 (20+24 på Realbridge). Resten orkar jag inte räkna på…

MVH
Tok-Johan
(2NT=9-12 HP)

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Nån på klubben frågade mig nån gång (det var runt jul) hur jag kunde se hur jag skulle spela så snabbt. Jag svarade något i stil med ”När man spelar så många tusen givar som jag gör varje år så lär man sig att känna igen vissa situationer”. Efteråt började jag fundera på hur många givar man faktiskt spelar så året efter förde jag statistik på samtliga tävlingsgivar jag spelat det året. Kom upp i strax under 5000 givar. Det året var iofs ett extremår där man hade passerat 300 givar redan på 13-dagen.

Nu för tiden får jag nog vara glad om det blir 500 givar på ett år (även utan pandemi). De 24 givar per dygn jag spelar på Synrey räknas inte.

Lars-Göran Larsson

Smått svårbedömt. Mer lätträknat på denna millenieskiftet men när bridgelivet lekte minns jag: fredagsklubben kl 19-24 32 br, hem till kompis kök för robber till kl 5, före jag åkte hem, tog en apelsin och körde till Lidköpings lördagssilver och deppade om det inte fanns spel på söndag. Måndagkväll huvudklubben igen och som tur var spelade ju grannstäderna inte samma kväll. Härligt att OK-Bridge, San Diego på nätet långt tidigare än populariteten för internetbridge steg här (men det räknas ju rätteligen inte som Henrik påpekar).
..
Calle R har väl också tröskat en och annan giv för sina 85 000 bp, kan jag misstänka (även om han e en jäkel te å vinna)

Björn Ohlsson

Jag läste i Bridgetidningen att Jan Wohlin var inne på andra varvet!

/B

PS Om man började vid big bang och spelade hundra miljarder givar i sekunder så skulle man snart ha spelat alla givar. Åtminstone om man inte tar hänsyn till zoner och giv…

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Lite grovt räknat har jag väl lirat 30 brickor i veckan, i 55 år. Så storleksordningen torde bli nåt som närmar sig 100000 brickor.

Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

I ett inlägg på Bridgewinners uppskattas Tim Seres, Australien, vara den förste i världen som spelat en miljon givar. Seres blev 82 år och spelade mycket, men man kan ändå undra om det är en rimlig uppgift?

Citat:
“Eric Stoltz: Tim Seres was an amazing card player. There was an article a number of years ago (in The Bridge World perhaps?) that estimated Tim was the first person in the world to play a million hands of bridge.” (Bridgewinners 20 april 2021)

Mikael Westerlund
Bild för Mikael Westerlund

Jag kan naturligtvis inte svära på att det är sant.
Men spelare som jag är så skulle jag utan att blinka satsa en rejäl summa på att Peter Fredin är top 3 i världen när det gäller flest spelade brickor i livet.

Efter att ha spelat samtliga brickor i SM-Semifinalen så har Fredin spelat i princip oavbrutet sedan dess.
Och detta är nästan en helt normal vecka för Peter! Smile

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund

Lars Nilsson
Bild för Lars Nilsson

Sådär 100 brickor i veckan, dvs 5200 per år, vilket blir drygt 70000 sedan jag började spela (på BK S:t Erik). Överraskad själv över antalet.

PG Eliasson
Bild för PG Eliasson

Gymnasietiden var hård. Måndag Borlänge, tisdag Falun, onsdag Grängesberg, torsdag Borlänge och fredag Korsnäs. Kommer även ihåg en guldtävling i Östersund. Tåg upp, robba samt guldtävling och tåg hem minst 300 givar på en helg.

Björn Sörling

Vi var ett gott gäng som åkte iväg en vecka i höstas. Målet var att äta och dricka gott, samt spela lite bridge. Som tur hann vi med 864 brickor mellan måltiderna Smile

Ola Brandborn

När jag var junior så var lördagarna katastrof, för då fanns det ingenstans att spela.

Micke Melander

Ola - körde inte BK S:t Erik individuellt då? Samt att det spelades diverse silver, guld och lagtävlingar i regionen?

Logga in för att kommentera