Forum » Allmänna diskussioner » Vad är planen för Bridgefestivalen?

Vad är planen för Bridgefestivalen?

9 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Kjell Staffas
Vad är planen för Bridgefestivalen?

Det finns väl ingen sansad människa som tror att vi arrangerar en normal festival i år heller, antar jag?!? Därför vore det intressant att veta hur förbundet resonerar med alternativ. Vasaloppet exempelvis arbetade fram en plan med FHM och körde ett annorlunda race. Det har inte kommit ut något information sedan 22/1 under festivalens ordinarie information så det är kanske dags att berätta om det kommer vara nånting på plats under några omständigheter.

Suzanne Lemborn
Bild för Suzanne Lemborn

Hej Kjell!
210308 publicerade vi påminnelse och refererade till tidigare TK-beslut. Tidigare nyhet

Definitiv beslut om Bridgefestivalens genomförande eller ej kommer att fattas sista maj. Än så länge planerar vi för ett genomförande.
Glad Påsk!
Mvh Suzanne Lemborn

Kjell Staffas

Så det finns ingen plan B och C ni kan berätta om utan nu är det först antingen eller som gäller?

Joakim Möller

Jag var förbi Conventum för ett par veckor sedan och Conventum används för närvarande som vaccinationslokal. Med den försenade tidsplanen att alla över 18år nu ska vara vaccinerade senast 15 augusti är min spontana tanke att då kommer vaccinationerna på Conventum att fortsätta åtminstone t o m 15 augusti. Jag håller det som osannolikt att Conventum utryms som vaccinationslokal innan 15 augusti.

Micke Melander

Vad gäller Conventum och vaccinationslokal är det ingen nyhet. Det har vi vetat om i några månader. De har kontrakt till söndag vecka 29 för att vara där och vaccinera.

Vi brukar ”ett normalt år” flytta in och ta lokalerna i besittning på onsdagen vecka 30.

Carl-Henrik Nauclér

Kjell Staffas skrev:


Så det finns ingen plan B och C ni kan berätta om utan nu är det först antingen eller som gäller?

Jag förstår inte riktigt vad du menar, jag tolkar iaf nyheten som att 1. Planen är att genomföra festivalen och 2. Om det inte är möjligt genomföra SM-finalerna online.

Niklas Andrén

Huruvida jag är en sansad människa eller ej får andra avgöra, men jag tänker, till skillnad från trådskaparen, att i månadsskiftet juli augusti kommer en överväldigande majoritet av den vuxna befolkningen att vara vaccinerad, och då finns väl ingen anledning att ställa in?

Pontus Silow
Bild för Pontus Silow

@Niklas: Nog är du en lugn person med takt och ton, måttfull och balanserad.

Det problem jag ser är att vaccineringsprocessen är högst osäker och att staten inte kan garantera att den vuxna befolkningen har mer än en dos 15/8. Även den förhoppningen är föremål för osäkerhet och utsatt för risker. Med anledning av det tror jag inte att det kommer att lätta så mycket i restriktionerna att festivalen kan genomföras.

Det positiva är att förbundet har så erfaren personal och ett så vältrimmat körschema att det går att köra igång festivalen på kort tid, men det finns ju andra beroenden och risker med att få besked för sent och ha för korta deadlines. Till exempel att många bridgespelare kanske inte håller den veckan öppen om de inte tror på så lättade restriktioner till i sommar.

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Det blir förstås många logistiska utmaningar att lösa, om det blir okey:at att köra festivalen live i Örebro i slutet av Maj. Folk måste boka både boende och semester och lösa en massa andra saker för att kunna delta. Det lär bli en miniversion, men även det är bättre än ingenting.
Jag vill egentligen bara framföra min rätt självklara mening att ju tidigare vi kan fastställa ja/nej, desto bättre.

Logga in för att kommentera