Forum » Allmänna diskussioner » Silver-Lagbarometer med prispengar

Silver-Lagbarometer med prispengar

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Peter Johansson
Silver-Lagbarometer med prispengar

Hej på er
En av årets roligaste tävlingar spelas söndagen 31/1 i år.
Lagbarometer med prispengar i 2 grupper och silverpoäng i varje match.
Det kostar 100:-/spelare i laget och 40% går till prispengar i båda grupperna. 40% går till den klubb inom Dalabridgen som ni vill stötta eller till Dalabridgen och 20% går till spelavgifter och admin. Vi välkomnar spelare från hela landet.
Minst 6 lag i varje grupp och vi spelar 42-48 brickor totalt.
Vi startar 10.00 och beräknar hålla på fram till 17.00 med avbrott för lunch cirka 13.00.
Skicka in startavgiften lagvis!
Dalabridgens Plusgirokonto 124433-4
Swish nummer 1233549979
Anmälan gör du här:
Grupp 1: http://www.svenskbridge.se/kalender/83507
Grupp 2: http://www.svenskbridge.se/kalender/83508
Varmt välkomna!
Peter
Styrelsen Dalabridgen

Claes Bodin

Prispengar vid spel på nätet =ingen bra idé

Krister Ahlesved

Håller med Claes, men om man spelar på Realbridge blir det bättre….

K-G Wanngård

Bra att Dalarna gör bästa möjliga av läget och fixar! Spelade tidigare en silvertävling på nätet ordnad av dem o trycket det är jättekul att nu möjligheten finns att löpande få möta andra spelar runt om i landet. Att några hundralappar skulle bidra till fusk tror jag är relativt liten. Fördelarna överväger!

Peter Johansson

Hej på er
Prispengar eller inte vid Onlinespel, det går ju att diskutera.
Nu har vi lagt upp det så att 40% av spelavgiften på 100:-/spelare går tillbaka i prispengar i varje grupp. Vid 6 lag och 4 spelare i varje lag kommer 560:- att gå till segrande lag och insatsen tillbaka för tvåan i gruppen. Tycker man att de prispengarna är värda att fuska för så tillhör man nog kategorin som stjäl godis av småbarn…!
Vi gör detta framförallt för att stötta våra klubbar inom Dalabridgen. Vår lagserie tillsammans med våra partävlingar på måndagar och silvertävlingen 27/12 med 49 par har sammantaget gett ett tillskott i kassan direkt till våra klubbar inom Dalabridgen på drygt 60.000:-!
DET vill vi lyfta fram och inte spekulera i om nån vill fuska för en stackars 100-lapp eller 2. Vi vill tro att bridgespelare är bättre människor än så.

Claes Bodin

Jag tycker det är jättebra att ni anordnar tävlingar på nätet.

Men så fort man blandar in pengar kommer det ALLTID att bli spekulationer om att någon fuskar, även om det är kaffepengar man spelar om.

Dessutom tror jag ni skulle få lika många lag anmälda även utan prispengar.

Hans Kvick

Tidigare har jag alltid hållit med dig Claes. Du har haft många kloka synpunkter om annat. Här kom vattendelaren!

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Fan vad tråkigt det skulle vara att spela bridge om man tror att folk man möter fuskar. Jag förutsätter att alla är ärliga och skapar sina bra brickor på korrekt sätt.
Jag VET förstås att fusk förekommer, men aldrig de jag möter…

Joakim Nordlindh

Men det är ju ingen som behöver fuska mot dig Börje Wink

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Joakim Nordlindh skrev:


Men det är ju ingen som behöver fuska mot dig Börje ;)

Precis, man gör vad man kan för att rädda bridgen Smile

Logga in för att kommentera