Sökning

2 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mikael Alexandersson
Bild för Mikael Alexandersson
Sökning

Hej!

Provar det nya forumet genom att göra ett första inlägg. Det ser mycket bättre ut än det gamla forumet Smile Nu återstår att få folk att hitta hit och använda det.

I en annan tråd avhandlas hur man hittar till viss information. Det naturliga borde vara att när man inte hittar det man söker, så använder man sajtens sökfunktion. I detta fall sökte jag på ”mixed varberg” och fick noll resultat. I och med att informationen ligger på ett annat system (gamla hemsidan) så förstår jag att man inte får någon träff, men hur kommer det att fungera när hemsideprojektet gjort sin slutleverans?

/Mikael

Tomas Brenning

Hej Mikael,

Du är inne på helt rätt linje. Vi har en enorm hemsida jämfört med många andra organisationer. Mängden gör att det är omöjligt att göra allt lättillgängligt. Det är också omöjligt att ha alla upptänkliga alternativ i menyalternativ, för då blir menyerna så långa att det inte går att hitta av den anledningen.

Lösningen är att tillverka en bra Sök-funktionalitet och få folk att lita på att det är en vettig väg att gå. Tyvärr var det huvet på spiken beträffande sökresultat från denna och den gamla sidan, men målet är att Sök ska fungera nästa lika bra som Google.

Detta förtar inte att jag tycker att din namne Westerlund i den andra tråden har helt rätt i sina synpunkter. Vi klurar för närvarande på hur vi ska lösa just det problemet.

Bästa hälsningar
/Tomas

Logga in för att kommentera