Forum » Allmänna diskussioner » Världsklass

Världsklass

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Magnus Eriksson
Världsklass

Vill passa på och tacka för arrangemanget för Bridgefestivalen.
Som vanligt blir man förundrad över bra allting funkar.

Pratade med åtskillliga utländska förstagångsgäster och alla var lyriska.

TACK ALLA som ställer upp för oss spelare!

Niklas Warne

Håller med 100%.

Peter Backlund
Bild för Peter Backlund

Mina norska lagkamrater var imponerade av hur väl allting fungerade.
Vi spelade en bronstävling på torsdagen med start 10:00.
Klockan 10:00 var alla på plats Smile
Ett stort tack till arrangörerna

Johan Sylvan

Håller som vanligt med Magnus, bästa Örebroveckan någonsin för mig personligen om man bortser från en sån liten detalj som bridgeresultaten… Är nog för gammal helt enkelt
Och vilken dubbel för Micke, vinst i Chairmans och i SM-par på sin födelsedag, har det hänt tidigare? Stort grattis till det, sjukt imponerande!!!

Lennart Ekholm

Jättetack till hela arranggörsstaben och alla andra som arbetat under festivalen!!! Ni gör ett fantastiskt jobb!!

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Verkligen helt fantastiskt att få vara på plats och uppleva festivalen igen, som jag har längtat!

Proffsigt arrangemang, trevlig stämning vid borden och utanför, och tiden går så vansinnigt fort. Smile

Nedräkningen till festival 2023 har börjat!

Saknar dock den ”sammansatta” bulletinen, många trevliga artiklar, men att få dagens sammanställning i tryckt form eller pdf är lite lyxigare.

… och jag kommer att lämna in ett förslag till nästa år om en ”fastlane” i kvällsbronset där man spelar 3 brickor på samma rondtid som övriga, så att man kan bli klar med turneringen nästan samtidigt som silvret - så att man hinner ut och käka med kompisarna. Jag tror det är logistiskt möjligt, och att det finns ett underlag för att fylla upp en rad med snabba spelare. Smile

Linnea Edlund
Bild för Linnea Edlund

Ett annat förslag till festivalen - i år var det ju vääldigt mycket medföljande barn på plats (lite för små för att sitta vid bordet redan). Kanske skulle det kunna vara värt att kolla om man inte kan få några lokala ungdomar att ordna lite barnpassning nästa år så både mamma och pappa får chans att spela tävlingar? Smile (Givetvis mot betalning!)

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Johan Sylvan skrev:

Och vilken dubbel för Micke, vinst i Chairmans och i SM-par på sin födelsedag, har det hänt tidigare?


På 70-talet fanns inte Örebroveckan. Istället gällde Tylösand. Det finaste man kunde vinna under bridgeåret var partävlingen där. Det näst finaste man kunde vinna var fyrmannan där. Detta gjorde Einar Pyk ett år! Minns inte vem han lirade med. Kanske Tommy Gullberg?
Lars Carnestedt

Ja, det var Tommy Gullberg som Einar Pyk spelade med när han vann såväl par som lag i Tylösand. Lagkamrater i fyrmannan var Anders Morath och Hans Göthe. Året var 1975. Hittade det i Bridgetidningen nr 6 1975. Resultaten i huvudtävlingen (par) för nostalgiker:

  1. Einar Pyk - Tommy Gullberg
  2. Peter Görnandt - Göran Selldén
  3. Göran Ofsén - Mats Nilsland
  4. Anders Wirgren - Leif Olofsson
  5. S. E. Berglund - G. Hallberg
  6. B. Sigvardsson - L. Hansson
  7. B. Hall - A. Brunzell
  8. T. Sandgren - B. Sjödin
Johan Sylvan

Så tog alltså även Tommy Gullberg dubbeln det året?

Logga in för att kommentera