Forum » Allmänna diskussioner » Makalöst

Makalöst

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Wahlberg
Makalöst

Till att börja med ett stort grattis till Kathrines följare och guldet i SM-lag.

Kathrine Bertheau

  • Regerande världsmästare damer lag

  • Regerande Europamästare damer lag

  • Regerande mästare SM-lag

  • Regerande ligamästare BK S:t Erik

Mårten Gustawsson

Räcker inte riktigt till men ändå:

  • Regerande mästare Chairmans Cup

  • Regerande mästare Allsvenskan

  • Regerande mästare SM-lag

Jag lyfter i alla fall på alla hattar som jag har.

Johan Sylvan

Trea i Champions Cup var väl godkänt för Mårten också även om inte guld…

Johan Sylvan

Vad gäller Kathrine om möjligt ännu mer imponerande att hon krossar konkurrensen även i öppen klass,(tyvärr) alltför ovanligt för kvinnor oftast…

Jan Lagerman

Johan Wahlberg skrev:


Till att börja med ett stort grattis till Kathrines följare och guldet i SM-lag.

Mårten Gustawsson

Räcker inte riktigt till men ändå:

  • Regerande mästare Chairmans Cup

  • Regerande mästare Allsvenskan

  • Regerande mästare SM-lag

Jag lyfter i alla fall på alla hattar som jag har.

Absolut. Jättegrattis och bock med hatten av.
Dessutom ’Makalöst’ att det tog sån tid innan den första gratulationstråden skrevs.

Körde hem Anders och Mårten från Örebro i går och det var en del fina gamla minnen som dök upp. Bla kom jag ihåg en giv från 80-talet där Anders ägde en Holländare som försökte singla en kung i ett inpetningsläge. Skribenten som rapporterade given kan faktiskt ha varit Terence Reese, men där är jag lite osäker. Han skrev iallafall att Holland gjorde bra som gick ner till singelkung, men att Anders läste honom och toppade ut kungen snarare än att spela på inpetning.
Anders mindes också given från 40 år tillbaka och berättade att han ’bara’ tittade på de längdmarkeringar som partnern till singelkungen hade gjort.

Var väl Kathrines första SM-lag, men undrar hur många titlar i den tävlingen laget har tillsammans? Bara Tommy och Anders har väl fler än hela Sverige tillsammans inräknat Jan Wohlin. Smile

JL

PS:Ang Mårtens titlar anser jag att gårdagens var den som är i princip betydelselös i jämförelse med de andra två.
Att vara regerande mästare i Allsvenskan OCH Chairmans Cup är ju otroligt bra!! :p

PG Eliasson
Bild för PG Eliasson

Grattis till Guldet.

Kan inte mer än instämma.
Kathrine imponerade på mig genom sin aggressiva budgivning
och fick upp oss på läktaren minst en gång.

Tommy och Anders trackrecord i SM lag är sanslös.
Tungt för Anders att inte komma i fatt eftersom han punktmarkeras av T.

Micke Melander

PG - Du menar att han inte har och inte har haft några år åt att göra något åt det?

Eller vad?

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Jan Lagerman skrev:


Johan Wahlberg skrev:


Till att börja med ett stort grattis till Kathrines följare och guldet i SM-lag.

Mårten Gustawsson

Räcker inte riktigt till men ändå:

  • Regerande mästare Chairmans Cup

  • Regerande mästare Allsvenskan

  • Regerande mästare SM-lag

Jag lyfter i alla fall på alla hattar som jag har.

Absolut. Jättegrattis och bock med hatten av.
Dessutom ’Makalöst’ att det tog sån tid innan den första gratulationstråden skrevs.

Körde hem Anders och Mårten från Örebro i går och det var en del fina gamla minnen som dök upp. Bla kom jag ihåg en giv från 80-talet där Anders ägde en Holländare som försökte singla en kung i ett inpetningsläge. Skribenten som rapporterade given kan faktiskt ha varit Terence Reese, men där är jag lite osäker. Han skrev iallafall att Holland gjorde bra som gick ner till singelkung, men att Anders läste honom och toppade ut kungen snarare än att spela på inpetning.
Anders mindes också given från 40 år tillbaka och berättade att han ’bara’ tittade på de längdmarkeringar som partnern till singelkungen hade gjort.

Var väl Kathrines första SM-lag, men undrar hur många titlar i den tävlingen laget har tillsammans? Bara Tommy och Anders har väl fler än hela Sverige tillsammans inräknat Jan Wohlin. Smile

JL

PS:Ang Mårtens titlar anser jag att gårdagens var den som är i princip betydelselös i jämförelse med de andra två.
Att vara regerande mästare i Allsvenskan OCH Chairmans Cup är ju otroligt bra!! :p

Inte att förglömma ett par ligasegrar i st:eriks elitliga med lag Magic heller Smile

PG Eliasson
Bild för PG Eliasson

Jag menar att 14 titlar som Anders har sedan 1967 är en makalös bedrift som borde göra honom unik men Tommy har 15 och så länge de spelar i samma lag är det svårt att gå förbi.

Logga in för att kommentera