Forum » Allmänna diskussioner » Pensionärsbridge

Pensionärsbridge

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson
Pensionärsbridge

Jag noterade att Thomas Andersson och hans lag Scania i åttondelen i Svenska cupen slog ut stackars Björn Sörlings Hem till gården med ynka två IMP. Förvidden (länk för icke-Trelleborgare) som man är tittade jag på vad som hände på sista brickan där Scania vann fyra IMP och också matchen. länk

Vid ena bordet satt Sörling och hans partner Björn Thalén Ö/V och spelade lite optimistiska men fullt rimliga 4Sp med en bet och -100.

Men vad hände vid andra bordet? Jo, där sitter pensionärerna Andersson och David Probert och räknar hp alternativt tar en eftermiddagsslummer som gamla människor gör ibland och låter motståndarna spela 3Ru med en bet för +50.

Visserligen har Andersson visat oroväckande trötthetstecken när han gått hem från Swing Inn i Malmö redan vid 02.30-tiden men jag trodde inte att det var så här illa.

Torbjörn Jönsson
Bild för Torbjörn Jönsson

Grattis Andersson och ni andra i lag Scania till segern i Svenska cupen. Gammal är äldst!

Eftersom inte alla känner Andersson privat vill jag gärna passa på att skriva en kort presentation om honom.

Han är engagerad i miljöfrågor och tycker att vi skall ta hand om vår planet eftersom vi bara har en. Av samma anledning åker han inte gärna till Thailand utan föredrar att vandra i fjällen och då gärna på hösten när färgerna är som vackrast. Gillar musikaler och favoriten är Cats (Les Miserables gör tyvärr att tårarna flödar) . Han är vegan och nästan nykterist men vid extra festliga tillfällen kan han lockas till att ta ett glas rosévin och just idag har han väl förtjänat det?

Skål Andersson!

(Är det något i presentation som blivit fel får han gärna korrigera det. Men oj, det kan han inte för han och Björn Ohlsson har slagit vad om en öl att de inte skall skriva på forumet längre eftersom någon har sårat deras känslor så vi får väl förutsätta att det blev rätt).

Jan-Olof Hegethorn

Torbjörn Jönsson skrev:

Grattis Andersson och ni andra i lag Scania till segern i Svenska cupen. Gammal är äldst!

Eftersom inte alla känner Andersson privat vill jag gärna passa på att skriva en kort presentation om honom.

Han är engagerad i miljöfrågor och tycker att vi skall ta hand om vår planet eftersom vi bara har en. Av samma anledning åker han inte gärna till Thailand utan föredrar att vandra i fjällen och då gärna på hösten när färgerna är som vackrast. Gillar musikaler och favoriten är Cats (Les Miserables gör tyvärr att tårarna flödar) . Han är vegan och nästan nykterist men vid extra festliga tillfällen kan han lockas till att ta ett glas rosévin och just idag har han väl förtjänat det?

Skål Andersson!

(Är det något i presentation som blivit fel får han gärna korrigera det. Men oj, det kan han inte för han och Björn Ohlsson har slagit val om en öl att de inte skall skriva på forumet längre eftersom någon har sårat deras känslor så vi får väl förutsätta att det blev rätt).

Grattis Thomas med flera.
Sluta inte skriva på forumet, jag vet hur en spark kan kännas men forum är till för att vädra åsikter.

/janne

Jonas Engström
Bild för Jonas Engström

Stort grattis till Scania snacka om att vara bäst när det gäller, att de dessutom är supertrevliga att spela mot gör inte saken sämre.

Börje Rudenstål
Bild för Börje Rudenstål

Jonas Engström skrev:

Stort grattis till Scania snacka om att vara bäst när det gäller, att de dessutom är supertrevliga att spela mot gör inte saken sämre.

Avskyr att få spö, men om jag ändå måste få det, tro det eller ej, men det händer ibland, är det absolut bäst att få det av trevlig fi, ja.

Logga in för att kommentera