Forum » Distrikts- och klubbforum » Ångermanlands BF » Kan detta vara en lösning för ÅBF?

Kan detta vara en lösning för ÅBF?

10 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
Kan detta vara en lösning för ÅBF?

Hej
Läste om Dalabridgen på forum se nedan:

svenskbridge.se/forum/allmänna diskussioner
Förslag till Klubbar/Distrikt från Dalabridgen

Om vi inte längre kan spela som vi gjort tidigare kanske detta vore ett sätt att både spela och ge klubbarna lite inkomst.
Det kräver naturligtvis att någon är villig att ta tag i det.
Vad tror ni andra?

Örjan Sjödin
Bild för Örjan Sjödin

Ja detta kan vara en bra ide. Själv skapade jag ett lag på Fun Bridge. Men de fungerar lite annorlunda tror jag.
Funderat själv hur man ska lösa detta , Det här som du gett förslag på verkar inte dumt Jerry.

Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund

Det är enbart på BBO som det går att sätta upp en tävling. Den som sätter upp en tävling måste vara godkänd av BBO.
För någon vecka sedan samlade SBF in ansökningar från landets klubbar på administratörer för gemensamt inskick till BBO. Enligt uppgift är det många som av naturliga skäl ansöker nu. Härnö har skickat ansökan men inte fått något svar ännu.
De som funderar på att spela på BBO och inte har spelat där tidigare bör skaffa sig ett konto på BBO och lägga in sin deklaration.
Det finns en alias LinusO som varje dag skapar en tävling på BBO för enbart svenska spelare. Bo Gullefors såg jag var med och spelade och han skrev på forumet att det var trevligt. Kan vara ett bra sätt att prova BBO.
Funbridge lagtävling är som Örjan skriver annorlunda för där börjar laget spela i lägsta divisionen och kan uppflyttas om det går bra. Spelet sker mot robotar och det gillas inte av alla. BBO:s upplägg verkar intressantare där det är möjligt att spela med sin ordinarie partner.

Örjan Sjödin
Bild för Örjan Sjödin

Kul höra att ni ansökt på BBo. Då kan man spela på Härnö så länge om man är intresserad. jag har konto sedan länge där så de bli kanon bra.

Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund

Trevligt, då har vi ett par klart Smile

Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

Sven-Arne Staflund skrev:


….
Det finns en alias LinusO som varje dag skapar en tävling på BBO för enbart svenska spelare. Bo Gullefors såg jag var med och spelade och han skrev på forumet att det var trevligt. Kan vara ett bra sätt att prova BBO.
….


Ja, det var en trevlig tävling på BBO som Linus Olsson ordnade torsdag 26 mars. Staffan Strindlund och jag spelade och vann.
Tävlingen heter Pairs tournament for Swedish players only. Vi spelade 6 ronder med 4 brickor per rond, 24 brickor totalt. Tid: kl. 18.30 – 20.55. Om Linus ordnar ny tävling, vilket han troligen gör redan i kväll, måndag 30 mars, kl. 18.30, rekommenderar jag att ni spelar. Gå in på BBO och anmäl er en kvart före tävlingen börjar. Länk
Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

Sven-Arne Staflund skrev:


Det är enbart på BBO som det går att sätta upp en tävling. Den som sätter upp en tävling måste vara godkänd av BBO.
För någon vecka sedan samlade SBF in ansökningar från landets klubbar på administratörer för gemensamt inskick till BBO. Enligt uppgift är det många som av naturliga skäl ansöker nu. Härnö har skickat ansökan men inte fått något svar ännu.
….


Trevligt om Härnö BS ordnar tävlingar på BBO, du kan räkna med att jag kommer att spela.
Sven-Arne Staflund
Bild för Sven-Arne Staflund

Grattis! Då förstår jag att det var trevligt Smile

Måste man anmäla sig parvis?

Bo Gullefors
Bild för Bo Gullefors

Sven-Arne Staflund skrev:


Grattis! Då förstår jag att det var trevligt Smile

Måste man anmäla sig parvis?


Ja, men enligt Linus Olsson ska det finnas en partnerskapsförmedling, vilket brukar finna till flesta BBO-tävlingar. Frågan är om några anmäler sig till den. Kolla, om ingen finns anmäld kan du anmäla dig och hoppas det dyker upp någon. Linus Olsson skrev att kvällen före kom inga alls till tävlingen så han blev tvungen att ställa in. I torsdags var vi tolv par, tror jag.
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej
Såg att LinusO har maximerat deltagare antal nu till 40 par. Vill ni delta så anmäl er i god tid 1-2 timmar före.
Har provat men det är svårt så Bosse och Staffan gjorde det riktigt bra. Fördelen med denna tävling är att det är väldigt bra spelare med såsom experter och världsklass spelare och när får man möta sådana. Nu menar jag riktiga experter inte självutnämnda för dessa möter vi ständigt Bigsmile

Logga in för att kommentera