Utmaning

2 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler
Utmaning

Hej

Ångermanland närmar sig nu de första hösttävlingarna inom distriktet och här vill jag passa på att slå ett slag för dessa två.
Sollefteå står som arrangör för både DAM DM 2017-09-16 & Veteran DM 2017-09-30.
Båda tävlingarna har möjlighet att öka kraftigt i antal deltagare och ge förutsättningar till två par från respektive tävling att delta i Örebro på SM.
Bara detta att få träffas under SM-veckan är ett nöje i sig.
Detta kräver då troligen att vi ökar till minst 16 par i varje disciplin.
För att få delta i Veteran krävs det att man är minst 60 år/2018.

Så till utmaning vilken disciplin kan öka antalet par mest Damer eller Veteraner
mitt tips går till Damerna.
Även om man nu inte vill åka till Örebro och representera distriktet så kanske det vore roligt att tävla mot varandra i distriktet.

Anmäl er direkt på nätet eller via mail/telefon till mig så hjälper jag er.

PS: Snälla vänta inte till sista minuten med anmälan.

Jerry Mähler
Bild för Jerry Mähler

Hej
Inte lätt att få bridgespelare intresserad men om inte fler är intresserad av att spela distriktsmästerskap kommer vi snart att hamna i samma läge som Medelpad.
En vanlig damkväll på klubben har flera till start än ett distriktsmästerskap vad säger det.

Det är tråkigt för arrangörerna som ska boka lokal, ordna fika, lägga brickor stå för tävlingsledning och så anmäler sig knappt en handfull spelare.
Jag skulle ljuga om jag påstod att det känns inspirerande.
/
Jerry

PS: Ni som har anmält er ska inte känna annat än att ni gjort allt som ni kan göra och vi ska ha en trevlig dag.

Logga in för att kommentera