Forum » Ruter och Bridgemate » Felkod 8020

Felkod 8020

4 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Lars Lundqvist
Felkod 8020

När jag skulle starta BridgeMateControl till en tävling fick jag felmeddelandet med felkod 8020 och texten ”Vänligen kontakta din BridgeMate-återförsäljare”.
Det gick inte att komma förbi detta utan att programmet stängdes ner.
Någon som varit med om detta och vet hur jag kan lösa problemet??

Tommy Andersson
Bild för Tommy Andersson

Verkar vara ett fel som uppstår i Windows 10 och äldre versioner av Bridgemate Control Software.

Det har att göra med att Microsoft, i Windows 10, plockade bort några riktigt gamla ouppdaterade filer som Bridgemate använder sig av. Dessa filer antas finnas i operativsystemet för Bridgemate Control Software 2.8.29 och skickas därför inte med.

För att lösa problemet behöver man installera senaste versionen av Bridgemate Control Software som hittas på Bridgemate Support Center. Nuvarande är 3.1.2.

Vissa kanske protesterar och säger att vi rekommenderade att inte uppgradera till BCS 3.1.2 i somras för att det kunde orsaka att datorn behövde startas om. Detta gällde bara de med första versionen av Bridgemate, dvs. Bridgemate Pro. För dessa gäller det fortfarande att hållas sig till de äldre versionerna av Bridgemate Control Software.

Lars Lundqvist

För mig gick det bra genom att följa Tommys instruktion! Tack Tommy för hjälpen!!

Lars-Magnus Gustafsson

Här kanske en liten redogörelse kunde göras, som separerar de olika versionerna. Bridgemate och Bridgemate 2
I vårt fall har vi fått ta bort den nya versionen och installerat den gamla. Den nya tycks inte alls fungera med Bridgemate.
Alltså, det verkar som om det i princip är två olika program, beroende på vilken version man har av Bridgemate. (vilket väl kanske vore det bästa om det var)

//L-M

Logga in för att kommentera