Kampanjer via sociala medier
Få saker är så lätta att glömma eller strunta i som en uppmaning att posta saker på sociala medier. Av den anledningen ska ni utforma kampanjer via sociala medier sällan och med väldigt tydliga syften, till exempel när ni starta en ny kurs eller håller ett rekryteringsevent. En vecka är en lämplig genomförandeperiod.
1. Skriv ut lappar, en per spelarplats, som i korta ordalag förklarar syftet med kampanjen, samt vilken adress ni vill att alla ska hänvisa till (ett Facebook-event, klubbens webbplats etc).
2. Inled och avsluta varje aktivitet på klubben under er kampanjvecka med att betona vikten att så många som möjligt bidrar.
3. Om ni har fikapaus, förläng den med 10 minuter (eller spela två brickor färre) och uppmana alla som har möjlighet att göra sina inlägg där och då.
Om ni gör e-postutskick till era medlemmar informerar ni naturligtvis om er kampanj även via den kanalen - men det bör endast ses som ett komplement. Ambitionen bör vara att den absoluta merparten av alla inlägg görs på plats i er egen lokal - då blir det gjort!
Samarbetspartners
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior