Forum » Ruter och Bridgemate » Bugg vid fler än 32 brickor

Bugg vid fler än 32 brickor

7 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jan Eric Larsson
Bild för Jan Eric Larsson
Bugg vid fler än 32 brickor

Hej!

Vi spelar silvermix i Munka-Ljungby. Vi har inställningen att bricka 33 och uppåt kallas 1 och uppåt i Bridgemate. Vi har också slagit på verifiering av utspelskort mot givsamling i Bridgemate.

Det verkar som om verifieringen sker mot den gamla, äkta bricka 1, och inte mot bricka 33.

Vi slog av verifieringen, men det hjälpte inte. Man måste antagligen starta om helt och hållet för att ändringen ska gå igenom.

Fixen är att inte använda verifiering av utspelskort i tävlingar på över 32 brickor.

Ursäkta om detta redan rapporterats.

Jan Eric Larsson

Tomas Brenning

Jag kommer inte ihåg om saken är utredd på vårt forum eller ej. Från och med nästa Ruter-version hanteras i alla fall problemet via en varning. Det går också att åtgärda problemet genom att ta bort givsamlingen ur BCS och ladda upp en ny som startar med den nya bricka 1.

Den engelska hemsidan för Ruter har en längre utläggning om detta:

https://magicscoring.com/2017/05/10/why-did-validation-of-lead-cards-fail-in-the-end-of-the-event/

Anders Eriksson

Försvinner problemet när man kallar bricka 33 för 33 i Bridgemate?
Har slagit på verifiering av utspelskort (för att minimera risken för fel bricknummer vid delade brickor) och vi har spelat längre tävlingar efter det utan problem.

Tomas Brenning

Ja, om 33 matas in som 33 är det inga problem.

Jan Eric Larsson
Bild för Jan Eric Larsson

Kan man ändra denna inställning medan Bridgemate server kör, eller måste man starta om? Nån som vet?

Henrik Johansson
Bild för Henrik Johansson

Du borde kunna ändra och sen starta en ny databas från rond X.

Tomas Brenning

Man kan inte ändra i befintlig databas mitt under brinnande tävling. Henriks förslag verkar som det fiffigaste, och det fungerar garanterat.

Logga in för att kommentera