Forum » Allmänna diskussioner » SLALOMBRIDGE

SLALOMBRIDGE

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Peter Törnblom
SLALOMBRIDGE

Hej

Funderar över bästa chansen att VINNA en partävling emellanåt. Jag har kommit fram till att man ska spela som Andre Myhrer åker slalom. Maximal chanstagning och fullt ös så vinner man ibland. Experter med otur göre sig ej längre besvär.

Max Ödlund
Bild för Max Ödlund

Den finns en gammal teori som säger att man ska ha samma sanggränser som fältet. För då kommer vi i samma kontrakt, på samma hand, som alla andra. Sen spelar vi förhoppningsvis bättre än andra och får därför en bra bricka.

Du tycker alltså det motsatta: Om fältet spelar stark sang, ska du spela svag sang. För då får du ofta spelföringen på motsatt hand, vilket tämligen ofta tjänar eller förlorar ett stick.

Vad jag kan förstå är den förstnämnda strategin ett sätt att gå från 60 till 65%, medan din modell är att gå från 50 till 30 eller 70.

Men jag säger inte emot dig, det vore bra så förmätet att ha annan åsikt än en kille som nyligen hade över 80%!

Jan-Olof Hegethorn

Peter Törnblom skrev:


Hej

Funderar över bästa chansen att VINNA en partävling emellanåt. Jag har kommit fram till att man ska spela som Andre Myhrer åker slalom. Maximal chanstagning och fullt ös så vinner man ibland. Experter med otur göre sig ej längre besvär.

Tror att kvaliteten på motståndarna avgör hur hårt man ska ta ut svängarna vid vita backen, gröna bordet.

/janne

Logga in för att kommentera