Forum » Allmänna diskussioner » Dagliga på BBO

Dagliga på BBO

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
K-G Wanngård
Dagliga på BBO

Inrättande av dagliga på BBO

Undersöker intresse för att starta en nationell serie för dagbridge. OBS det är för att efterhöra intresse och det finns idag inget färdigt förslag.

Såhär tänker jag:
10 – 12 lag i en serie där alla möter alla. Lagen får 14 dagar på sig att spela den aktuella omgången. 24 brickor per match.

Inledningsvis kan jag ta på mig att samordna och samla in resultaten.

Min tanke är inte att det ska kosta något, inga priser eller prispengar och det är inte tillåtet att dela ut nationella mästarpoäng vid nätspel. Vi spelar för att det är kul!

Inte sällan kommer det upp en oro om fusk när det är fråga om spel på nätet, men jag litar på dig och det lag du tar ut till spel.

Jag behöver kontaktuppgifter här eller sms på 070 299 72 59.

Om det finns intresse så utformas ett enkelt regelverk gällande speltider, alert, rätten att ångra, nätfel, vem som servar bord, domslut etc.

Start vår 2019

K-G Wanngård

Do not forget that it’s just a game

Lars-Göran Larsson

Hej,

Ett tips att bearbeta eller förkasta. På 90-talet var jag kapten för ett lag som spelade på den då största nätsajten, OK-bridge. Vi hade en OK ladder (stege).

Fritt antal lag kan anmäla sig med e-mejl adress till kapten. Efter en start (lottning/seedning?) är man ett antal lag från nr 1 till x. Varje lag får utmana ett lag exempelvis tre eller fem platser före sig själv. Kaptenerna sköter alltså all korrespodens och bestämmer tid etc. Vinner utmanaren matchen flyttas de till förlorarnas plats och förlorarna ett steg ner, annars ingen förändring.

Det kan vara fritt att spela hur många eller få matchen man vill (kanske man inte får neka utmaning mer än två-tre gånger?). Tillkommande lag placeras längst ner och kanske får en person delta i två lag. Har man kommit igång är stegen ”evig” och går ut på att hålla första platsen (stor prestige).

Det behövs naturligtvis lite administration och kanske en hemsida eller liknande men snarare mindre arbete för en huvudperson när det väl är igång.

Tja, du förstår nog principen och kan bearbeta resten av frågorna. Lycka till och kanske har du ”BBO ladder” worldwide om några år.

Hans Lerner

Lycka till. Räkna med minst ett ume-lag! / hans.lerner@gmail.com alternativt 070 3 89 82 84

Mattias Axner

Jag är intresserad. Hoppas det blir nåt av det!

Mattias Axner

Hänt nåt om det här?

K-G Wanngård

Mattias Axner skrev:


Hänt nåt om det här?

Nej, jag har inte gått vidare med detta. Intresset var svalt och vi får fundera vidare på hur det kan ordnas. Kanske måste det till en spridning på annat sätt då detta forum når för få. Kanske är frågan för tidigt väckt.

Logga in för att kommentera