Kurs K*2 - Roller

Funktionärer på klubben har olika roller. Dessa styr vilka rättigheter personen har när det gäller administration av klubbens olika områden.

En funktionär kan ha flera roller. Då kombineras rättigheterna från de olika rollerna.

För att sätta nya roller kan du som klubbadmin ändra rollerna på din klubbsida. Klicka på HEM och välj Admin-fliken. Klicka sedan på Hantera roller, leta reda på önskad person, och klicka på Ändra roller. Välj sedan önskade roller och klicka på Spara.

Svenska Bridgeförbundet kan också administrera rollerna åt dig. Skicka ett mail till >>e-post och ange MID och önskad roll för personen i fråga

Sådant som funktionärer kan administrera är till exempel publicering av nyheter och sidor, lägga till och redigera tävlingar, uppdatera medlemsdata, administrera funktionärers roller, och mycket annat.

De tillgängliga rollerna är dessa:

Roll Funktioner
Admin Alla funktioner
Hemsida Allt utom ’hantera roller’ och ruterkonto
Tävling Skapa nya tävlingar via kalendern
Ekonomi Ekonomi och ruterkonto
Nyhet Skapa nyheter
Matrikel Ändra medlemmars data plus ny medlem

Admin :
Via respektive roller kommer funktionärerna att få tillgång till den administrationsmeny som visas under den vanliga menyn. Admin-menyn ser olika ut beroende på vilka roller funktionären har.

Rollen Admin kan göra allt. När vi skapar nya klubbsidor kommer vi att sätta ordföranden som Admin. Sedan är det upp till ordföranden att dela ut andra roller. Till exempel kan ordföranden sätta en annan funktionär som Admin. Sedan kan den personen kan ha totalt ansvar för allt som sker på klubbsidan.

Observera att i just det här sammanhanget har vanliga medlemmar inte några roller.

<< Först < Förra Index Nästa > Sist >>